FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   A2 Website > Reviews

» AČ Public
» Main
 > Foto's
» Airsoft Info
» Log in
User Name:

Password:

Not a member yet?
Register Now!
» JG SIG 552
Review door Bombermonk
Real steal info en historie
kaliber: 5.56mm NATO
lengte: 73 cm
loop lengte: 22.6 cm
gewicht: 3.2 kg
magazijn:5-20-30 rounds

Quote:
Originally Posted by world.guns.ru
In the late 1970s the Swiss army began the search for a new, smaller caliber rifle to replace old,full-power 7.5mm Stgw.57 (SIG 510) automatic rifle. Initial tests were done with the 5.6 x 48 Eiger and 6.5 x 48 GP80 ammunition. Prototype rifles were developed by SIG (based on their SG-540 design) and by the state-owned Waffenfabrik Bern (W+F). However, the Swiss army selected a slightly improved version of the 5.56 x 45 NATO cartridge as the 5.6 mm GP90, and further testing proved the superiority of the SIG SG-541 rifle over its W+F rival. In 1983, the Swiss Army officially adopted the SIG SG-541 as the Sturmgewehr-90, or Stgw.90 although due to financial reasons production began only in 1986. Currently, the Stgw.90 is a standard Swiss service rifle.
The Swiss army took its last deliveries of the Stgw.90 in the mid-1990s, but these rifles are still offered for export by the international SIGARMS organization, as well as sold for the civilian market in semi-automatic only versions. In export form this rifle is known as the SIG SG-550. "Carbine" and subcompact "Commando" assault rifle versions are available in the form of SIG SG-551 and SIG SG-552, respectively. Civilian versions of the SIG SG-550 and 551 are known as the Stgw.90 PE in Switzerland or SIG 550-SP and 551-SP when sold for export.
Verpakking

Bestelt op taiwangun.pl, verpakt met heel veel bubble wrap. Voor de rest was er weinig op aan te merken.
Het pakket bevat:
  • Replica
  • Batterij
  • Batterij Lader
  • High Cap
  • Manual
  • Garantie papieren

Uiterlijk

Eerste indruk
Eens men de replica uit de doos neemt voelt men dat dit een kleine en lichte replica is. De stock vind ik wel heel erg plastiekerig aanvoelen. Maar toch was er geen wobble op de stock en zit de replica stevig in elkaar.

Studie van de replica

Trademarks is altijd het eerste waar ik heen opzoek ga. Bij deze was er dus bijzonder weinig te vinden. Op een "SG" na aan het rear sight. Vind ik wel spijtig, positief is wel dat er dan ook geen fake of grandioos verkeerde trademarks opstaan. "Made in china" heb ik niet direct gevonden, misschien op de onderkant. Magazijn is doorschijnend zodat je weet hoeveel bollen je nog hebt. En er zitten koppelaars op zodat je zonder enig hulpmiddel magazijnen aan elkaar kan hangen. De opening voor het magazijn te vullen vind ik nogal naar de kleine kant. Feeding van het magazijn blijkt op het eerste zicht geen problemen te geven.
Cocking handle is metaal en hopup is gemakkelijk aan te passen. Front en rear sight kunnen beide aangepast worden naar hartelust boven,onder,links,rechts het gaat allemaal. Selector switch vind ik dan weer van mindere goed, safe en full zijn geen probleem dit zijn de uiterste maar voor single shot springt hij er niet zo "hard" in, hij gaat nogal makkelijk vooruit en achteruit als hij erin staat. Heeft aan beide kanten een selector switch dus zowel voor linkse poten als voor rechtse poten geen enkel probleem.
Finger guard kan ook naar beide kanten opzij geduwt worden voor als men met handschoenen werkt in de winter.

Plaatsen van de batterij

Voor het eerst in mijn leven heb ik de manual gebruikt :D

Druk rood omcirkelde pin eruit.

Beweeg lower handguard naar achter.

Beweeg upper handguard naar achter en neem eraf.

Batterij aansluiten, op de jusite plaats zetten.

Upper handguard erop, lower handguard terug vooruit en pin erin.
Batterij past vrij makkelijk. (has handguards beter moete toe doen op de foto maar ze sluiten perfect aan)

Achterste van de gearbox is zichtbaar als de stock gefold is. Kvind het er vrij raar uitzien. Stock blijft overgens goed vast zitten als hij gefold is.

Onderste rail er eens afgehaald want da was niet handig voor vast te houden.

» Stats
Members: 10,414
Threads: 1,908
Top Poster: HardrivenRC (4,146)
Welcome to our newest member, Dezze
» Online Users: 35
0 members and 35 guests
No Members online
Most users ever online was 281, 02-08-2014 at 03:43.