View Full Version : Skirm op het nieuwe terrein van LG te LUIK zondag 22 januari
LG opent zijn deuren in Luik op de 22ste januari en ze hebben ons plechtig uitgenodigt om van de partij te zijn Christian heeft zelfs aan ons gevraagd welke datum het best paste voor ons (dus de 22ste) op zich vindt ik dit persoonlijk een eer dat ze zo met ons rekening houden
wat vinden jullie hiervan?
ik zou zeggen we gaan nog eens massaal aanwezig proberen te zijn zoals heden op die skirm te kanne waar we zoveel indruk hebben gemaakt (call to glory) dan waren we met 18 man en zeg nu zelf da was de boem :)
ik zou zeggen fal in en step in line bro's and lets kick some ass
dus wie gaat er mee iedereen ok das genoteerd
nog even iets over het terrein Urban and woodland mix veel verdiepen en grote gebouwen ik heb de foto's gezien en tis zeker de moeite
vertrek om 7.15 uur aan ilwa te ruisbroek
hou het proper en simpel zodat het niet al te moeilijk wordt e manne
Greetzz Wezze
ik em vandaag zelf de mail maar gekregen dus manne as gijle et den rapper kunt be my guest as ze niks sturen em ik niks ook ni
adres komt sebiet online
kaart zal worden doorgestuurd via mail ik krijg da ni opt forum
disclaimer wordt door mij afgedrukt
rules ook
Heb net de entree vernomen 17 euro
Beste Speler,
Nog 3 daagjes en dan is het zover: The MAZE, het geilste airsoftterrein in de Benelux sinds Marienburg gaat dan o.a. door jou ingewijd worden...
In deze mail tref je vier attachments aan: De regels zijn het belangrijkste: Lees ze aandachtig door, ik zal zondag mensen steekproefsgewijs erna vragen of je kent, wie ze dan niet weet, wordt niet als speler ingezet maar als Marshall! Vul daarnaast de bijgevoegde disclaimer mee en neem deze mee: Zonder disclaimer, ook geen skirm. Voor de teamcaptains van o.a. Fubar en AA: stuur deze mail door naar jullie mensen!
We treffen ons zondag tussen 9:15u en 9:30u op de hoek van de Rue de Robermont (zie foto). Rechts van het foto bevinden zich voldoende parkeervakken. Blijf s.v.p. dan nog even zitten zodat we geen problemen kunnen krijgen i.v.m. 'samenscholing'. Ja, ik weet het, ik moet streng optreden want wij willen nog met z'n allen een poos gaan genieten van THE MAZE en dan moet ik alle mogelijke gevaren zoveel mogelijk trachten uit te sluiten omdat wij ons in een woonwijk bevinden en niet ergens in de middle of nowhere.
Om 9:30u vertrekken we in colonne naar het terrein om te laden en te lossen, de rest lees je netjes in de topic 'aankomst-vertrek' bij de regels.
De missies zijn een verrassing. Ik deel 2 teams in, geef beide commanders een willekeurig punt op de kaart waar hun witte envelop met briefing zich bevindt... dus eerst een speurtocht... leer je gelijk het complex kennen... ;-) Vanuit dat punt kan hij dan handelen met jullie aangaande de mission objectives die hij heeft gekregen. Het worden weer 'different assignments' die altijd voor verrassingen kunnen zorgen...zeker in dit complex ;-)!
Ik reken op jullie fairplay en vermogen om er met z'n allen een hele bijzondere eerste skirm van te maken. Pakt deze skirm goed uit, plannen wij de volgende datum van THE MAZE in februari. Zondag 29 januari keer ik weer terug naar Schoten om wat leuks te gaan doen met de aanwezige loopgraven, iedereen is weer welkom voor een leuk vervolg van de 15e januari!
'Airsoftcity... let's rock!'
Christian Petermann
MXP
p.s. LG6 Pvt. Chavez heeft bij Google Earth een interessante satellietopname gedownload, hij matcht goed met de kaart die jullie al hebben! Het oude fort is goed zichtbaar alsook de gebouwen 'Leningrad', 'Stalingrad' en 'Charkov'!
Nog een paar interessante weetjes:
- Het oude fort (Maze I, II en III) werd gebouwd in 1817 door de Nederlanders toen Belgie nog niet onafhankelijk was.
- In 1914 was het fort onderdeel van een fortenring rondom Luik tegen de Duitsers.
- In 1939 bouwden de Belgen in 'Miami Art-Deco stijl' met rode baksteen de gebouwen 'Leningrad', 'Stalingrad' en 'Charkov'. Leningrad was de keuken, Stalingrad en Charkov waren slaapzalen.
- In 1941 bouwden de Duitsers het hele gebied bij de Place de Grozny o.a. de 'Cobretti's corner'.
- 'Pascal's Prison' doet je denken aan de film 'Papillon' met Steve Mc Queen. 48 verzetsstrijders werden er geexecuteerd in WOII.
- In 1944 fungeerde het fort als Hospitaal voor de Amerikanen.
- Sinds 1982 staat de MAZE leeg. Haar laatste functie: Artilleriekazerne met een bezetting tussen de 3000 en 6000 personen.
- De onderaardse bunkers en catacomben gaan heel diep en zijn in een stervorm gebouwd en hebben 2 etages.
- Bewoners in de buurt hebben geen kelders omdat er gangen onder hun huizen doorlopen.
- Ik heb het complex omgedoopt naar een aflevering van Miami Vice Seizoen I getiteld 'THE MAZE' waarbij Crockett en Tubbs een stel Colombianen met gijzelaars moeten aanpakken die zich ophouden in een groot leegstaand en vervallen Art-deco Hotel. De sfeer deed mij denken aan het fort te Luik.
- Het complex ademt diverse sferen uit, in sommige plekken waan je je net Nicolas Cage in de film 'The Rock', andere doen je denken aan de pleinscene van de film 'Enemy at the Gates'.
- Last but not least moet ik zeggen en LG1 Lance-Corporal Visser die ook al eens meeging kan dit beamen: Het terrein ademt een spookachtige sfeer uit... tijd om RTL 4 in te schakelen met het programma 'Er is zoveel meer'... ! ;-)... ja... over 60 jaar dwalen er airsoftzielen rond... en vangt Robbert van den Broekke woorden op als 'Hit' en 'Pang'...;-)
MANNEN LEES DIT GOED DOOR
'THE MAZE'
AANTAL BELANGRIJKE PUNTEN M.B.T. FOTOGRAFIE IN THE MAZE
Door Christian Petermann
1. Aankomst & Vertrek modellen en fotograaf op locatie
Het treffen met de modellen geschiedt op een geschikte plek op ca. 1 km van het terrein. Er wordt gecontrolleerd of iedereen camouflageloos aanwezig is, de modellenbijdrages worden gedaan en men rijdt voorts in colonne richting de locatie. Daar is al een lid present die de ijzeren versperring aan het begin van de heuvelweg aan kant heeft gezet waarop de colonne naarboven rijdt. De modellen en fotograaf laden hun spullen uit achter de poort van de opzichter en voorts zoekt iedere auto beneden netjes een parkeerplek.
Wel is het van belang dat fotograaf Christian Petermann zijn witte Mercedesbus voor of achter de poort kan parkeren. Hierin bevindt zich zijn belangrijkste en noodzakelijkste appratuur. Na het parkeren verschijnen de modellen bij het huis van de opzichter en worden door hem binnengelaten. In het gebied achter de poort is het van belang dat daar een fotosetzone komt waar men zich kan ophouden, d.w.z., hier kan men terecht voor informatie, briefing van de sessie, eventuele kleding en attributen. De fotoplek van de lokatie bevindt zich hier ook. In overleg met de opzichter is het van belang dat we voor een goede en ruime plek kijken. Deze kan voorzien van rood met wit bouwlint worden gemarkeerd. Bij vertrek kleden de modellen zich om, gaan hun auto's halen en men kan voorts laden en lossen bij de poort van het opzichtershuis. De fotosessie duurt van ca. 10:00u s'ochtends tot 17:00u s'middags.
2. De genoemde plekken zijn de plekken waar de fotograaf en zijn modellen zich de gehele dag ophouden. De modellen worden bij elkaar geroepen middels een fluitje. Daarnaast is er een toeter aanwezig alszijnde noodsignaal indien de fotosessie niet naar wens mocht gaan. Omdat het actie film/fotosessies betreft waarbij geschoten wordt met automatische wapens is het zaak dat het hekwerk bij de entree mogelijk wordt voorzien van een zwart of wit doek. Het is de enige plek waar men kan kijken wat mogelijk gaande is achter de hoge muren.
Voor het hek hangt men wellicht een bordje met een opschrift in het Frans zeggende: 'Attentie - hier worden filmopnames voor een legercommercial gemaakt.' Een Franstalige assistent van de fotograaf/regisseur kan zich mogelijk voor de poort ophouden om wandelaars indien wenselijk te informeren dat er opnames plaatsvinden op een perceel achter het huis van de opzichter.
3. Er komt een contract waarbij fotoagentschap Mondo Carlo vertegenwoordig door fotograaf Christian Petermann met toestemming van de Gemeente op Gemeentegrond fotosessies mag maken tegen een vergoeding van 0 Euro. De verantwoordelijkheid van de opzichter beperkt zich alleen tot het binnenlaten en uitlaten van de fotograaf en zijn modellen op het gemeenteperceel. De opzichter en de Gemeente Luik zijn in geen enkele wijze verantwoordelijk voor het gemaakte fotowerk, de modellen en de fotograaf in kwestie.
De fotograaf in kwestie behoren voor de rest de gangbare regels van de Gemeente Luik te respecteren en het perceel netjes achter te laten. Het contract wordt opgesteld door de Brusselse advocaat Nico Demeyere in opdracht van Mondo Carlo bij zeggen van Christian Petermann. In het contract komt duidelijk naarvoren dat de fotograaf en zijn modellen zich alleen maar op Gemeentegrond mogen voortbewegen en niet op de grond van de overige eigenaren.
Alle modellen tekenen een contract bij Mondo Carlo waarbij zij afstand doen van hun verhaal in het geval zij een ongeval mochten oplopen door bijvoorbeeld een omgevallen fotolamp. Fotograaf Christian Petermann is ervoor verantwoordelijk dat zijn modellen zich enkel en alleen ophouden op het gemeenteperceel. Gevaarlijke gedeeltes van dit perceel worden afgesloten middels rood met witte bouwlinten die na de sessie weer worden verwijderd.
4. De opzichter zal voor zijn moeite een gepaste attentie ontvangen van het fotoagentschap bij name van Christian Petermann als blijk van dank.
Dit zijn de belangrijkste punten die ik wil doornemen alvorens wij op zondag 22 januari van start gaan
NIET IN CAMMO AANKOMEN E MANNE OOK GEEN BROEK . Wezze
THE MAZE
1. Aankomst en vertrek
2. Regels op de locatie
1. Aankomst en Vertrek
a. Iedere speler meldt zich voorzien van disclaimer op de hoek van de Rue de Robermont (zie foto). Zijdelings daarvan bevindt zich een parkeerhaven waar je de auto kunt zetten. Het liefst blijf je in de auto om niet teveel attentie te veroorzaken aangezien we meestal met 50 personen zijn. Belangrijk: Iedereen verschijnt in BURGER!
b. Probeer zoveel mogelijk te carpoolen d.w.z.: 4 personen in een auto. Hoe minder auto's, hoe beter.
c. Na de ontvangst van de disclaimers e.d. zal een MXP lid de spelers verzoeken om in colonne achter hem aan te rijden. Men rijdt naar het plein dat zich voor THE MAZE bevindt en men krijgt daar gelegenheid tot het laden en te lossen bij de poort. Een MXP lid waakt hierbij over de spullen. Niet-bestuurders kunnen met hun spullen doorlopen naar de aanwezige loods die voor MXP doeleinden is vrijgemaakt. Hier kan men omkleden e.d. en kunnen huurders terecht voor hun spullen.
d. De bestuurder van de auto's worden vervolgens door een MXP lid verwezen naar de aanwezige parkeerhavens in de buurt van THE MAZE.
e. Bij vertrek gaan de bestuurders hun auto's halen en deze rijden zij dan voor bij de poort waarop de aanwezigen hun spullen kunnen inladen en rustig kunnen vertrekken.
f. De Rue de Robermont geldt als permanent trefpunt voor iedere skirm in THE MAZE. Niemand mag op eigen houtje zich al direct bij de poort van THE MAZE melden.
2. Regels op Lokatie
Belangrijkste regel van THE MAZE:
Christian start of beeindigt een missie met de fluit of het aangeven via de klok. Bij beeindiging dan dient men onmiddelijk naar de Safetyzone terug te keren. Naast de fluit heeft hij ook de hoorn ter plekke. Indien je de hoorn hoort, is er iets gebeurd (opstootje, ongeluk e.d.) en dienen alle spelers DIRECT in looppas naar de Safetyzone te begeven!
REGELS
Safety at all times! Het moge zonneklaar zijn dat THE MAZE meer gevaren met zich meebrengt dan welke woodlandlocatie dan ook. Het gaat hier om een complex met gebouwen met honderden kamers en trappenhuizen en gevaarlijke punten:
a. In de gebouwen schieten wij per definitie ALTIJD SEMI, dit puur uit veiligheidsoverwegingen voor alle aanwezigen. We sluiten niet uit dat het toekomstig wordt aangepast maar vooralsnog geldt nu ALTIJD SEMI binnen de gebouwen van THE MAZE.
Binnen de 5 meter afstand hanteren wij ten alle tijde de PANG-PANG regel, d.w.z.: Niet meer schieten maar met het mondelinge 'pang pang' noemen dient de tegenstander de wapens neer te leggen. Richten op het gezicht is VERBODEN.
b. Let ten alle tijde waar je loopt: Alhoewel de bodem in ieder gebouw van beton is liggen veel gangen bezaaid met stukjes glas. Haal dan ook nooit of te nimmer bokkesprongen uit en wees VOORZICHTIG. Er zal een permanente Medic aanwezig zijn met een uitgebreide verbandkist.
c. Geen oerkreten! We zullen vaak in het weekend spelen en de lokatie bevindt zich middenin een woonwijk. Wij dienen alles zo stil mogelijk aan te pakken om de buurt te vriend te houden want men ziet ons liever gaan dan komen. Harde schuttingstaal e.d. zijn uit den boze.
d. Het is VERBODEN om de ZOLDERETAGES van THE MAZE sectie 1, 2 en 3 te gebruiken. Het dak is niet van een al te beste kwaliteit en er is dus instortgevaar! Het is tevens VERBODEN om de kelder van het gebouw 'LENINGRAD' te betreden. Deze zullen met rood-wit bouwlint worden afgezet.
e. Het is NIET toegestaan foto's te maken in het MAZE complex, wel in de Safetyzone, alleen Christian Petermann of aangewezen fotografen of filmers mogen hiervoor zorgdragen.
f. Roken is enkel en alleen toegestaan in de Safetyzone.
g. Een speler die de regels overtreedt kan door de organisatie worden benaderd om te vertrekken! Dit geldt hetzelfde voor mensen die opstootjes veroorzaken of hun woede uitten naar mogelijk cheatters. Ons motto: Hou de eer ten alle tijde aan jezelf. Het overgrote gedeelte van spelers dat op MXP skirms verschijnt draagt het predikaat non-cheaters.
h. Opereer zoveel mogelijk als peleton met radioverbinding! Het moge zonneklaar zijn dat THE MAZE geen 'one man's show' locatie is tenzij je een sniper of een gestrande piloot bent!
i. Het gebruik van rookbommen, vuurwerk, flashbangs e.d. is vooralsnog VERBODEN. We gaan dit eerst testen.
gelieve dit grondig door te lezen manne er zullen enkele vragen worden gesteld i.v.m. de regels dus zie da ge ze kent
De plaats van afspraak is Rue De Robermont te Luik
ongeveer een 1.5 uur rijden
AFSPRAAK OM 7 UUR KWART NA 7 AAN ILWA KEUKENS TE RUISBROEK
EIKERLANDSTRAAT 94
See ya soon
zombiemaster
19-01-2006, 19:38
om hoe laat moet je aan de rendez-vous zijn?
kijk in de 3de post op de 3de alinea
daar staat tussen 9.15 en 9.30 maar aangezien het 1.30 u rijden is en we er nog niet zijn geweest en miss nog moeten zoeken vertrekken we om 7 uur kwart na 7 pakt as we dan tegen half 8 vertrekken das just goed denk ik
ik zalt nog is herhalen lezen manne leeezeeeen ik moet dad oek doen ze
mensen die van de partij zijn
Auto Svermuni : svermuni zelf (logisch)
: Carentan
: Nightwalker
: Drinky
Auto Rayden : Rayden
: El Mariachi
: Forze
Auto Tsjerno : Tsjerno
: Wezze
: Sam
Auto Zombie : Zombie
: Wolf
misschien drinky ook nog of nightwalker zodat de vloeistoffen voor de wagen op een eerlijke manier kunnen worden gedeeld
het normale dat we hebben afgesproken is 5 € per persoon
Greetzz Wezze
komt inorde
ik zal ook voor de warme dranken zorgen.
ik neem zoals gewoonlijk een thermos warme chocomelk mee en als extra een thermos Thee met melk (geen suiker of je moet zelf suiker meehebben)
omda de regels te kennen zijn heb ik ze afgedrukt en gaan ze is een goei aantal keer lezen
one more thing
wat bedoelen ze met modellen?
modellen awel de Christian van LG is ook een fotomodel :)
ja lacht maar maar tis wel waar (raar maar waar)
er zullen waarschijnlijk meerdere mensen rondlopen met een camera en ook dus modellen geen camera's zonder modellen e :) alleen sprijtig dat manne zen
ik zen content da ge et leest se echt ;)
er gaan vragen worden gesteld i.v.m. de regels dus lees ze goed wie niet kan antwoorden op de vraag fungeerd als marshall (wel een bekke stom want as ge de regels ni kent oe kunde dan marshallen ??????) LOL
maar ge wet e manne leest ze maar
De regels zijn vrij vanzelf sprekend he. Single shot indoor, 5m afstand respecteren, en niet in de kelder en op zolder. Het niet-roken en geen pyrotechnics zijn ook logisch.
Geen foto's trekken is wel een nieuwke en zeer teleurstellend. Hoe meer mensen er foto's trekken hoe betere shots krijgt ge op het einde van de dag.
Ik moest alleen eens goed lachen bij volgende regel:
"Het overgrote gedeelte van spelers dat op MXP skirms verschijnt draagt het predikaat non-cheaters."
Carenten
19-01-2006, 22:30
Seg Wezze,
wa was da met die disclaimer die ge moet afprinten en bijhebben, was daar ni helemaal mé mee, so hit me again!
Thnx,
Care...
En geen camo aandoen om naar ginder te gaan! FFS geen camo aandoen!
Dames ik ben er klaar voor !!!!!! o yes yes , i
is daar ook iets van eten voorzien???
alles wordt geregeld door mij disclaimer en dergelijke wordt door mij in orde gebracht
ik weet dat er een deel mensen niet gewend zijn van op verplaatsing te gaan maar als je alles goed leest zal je zien dat het er bij staat dat ik die disclaimer meebreng om te ondertekenen
Ladies & Gentlemen:
The bitch is back, mijn ca33e is gefixt ende werkende, mijn psg neem ik nie mee, maar dees beest wel, duikt ende covert, want The bitch is back. ( en me 4 high-caps :) )
zombiemaster
21-01-2006, 13:34
Ik rij wss van mij thuis ineens naar ginder, anders rij ik 40 min om (20 min naar puurs en terug)...
Wolf gaat niet mee die is ziek
met groote spijt moet ik melden dat ik er toch ni kan bij zijn
GIP proef moet "afzijn"(alee toch iet aan gedaan zen)
tegen maandag en ben er nog niet aan begongen :(
da word hard damn.
amuzeerd elle en knalt er een paar veu mij af :)
Wij hebben voor iedereen de kaarten bij van het terrein. In kleur en op A4 formaat.
Als het terrein goed meevalt en we beslissen om meer te gaan zullen we iedereen voorzien van een kaart op A3 formaat. Eerst afwachten wat het morgen gaat zeggen natuurlijk..
ik hoop dat iedereen fair speelt dan zal de rest vanzelfkomen !!!
see you all tomorow
Carenten
21-01-2006, 21:56
Drinky,
tough luck da ge ni mee kunt man, das ne goeie minder! Mor as ik kan zal ik er e paar neerleggen vor a, ké.As ik natuurlijk zelf ni overhoop geblazen wor.
Care...
ik zal uw poepeke wel dekke Care :)
Carenten
22-01-2006, 00:21
Awel forze,
Das de geruststelling van m'n leven sé,
merci hé schou
Care...
schatjes het was plezant ma alles aan mijn lijf is zooooo stijf :)
ALLES Steve?? :))
ik em mij goe geamusseerd en TEAM ALFA en TEAM BRAVO ruleden gewoon
we emme weer laten zien wie da we waren.
thats how i like it,and thats the way its ment to be.
lekker stealthy en kalm alles onder controle ne goeie commander goeie radio mannen ne goei teamleaders en goed radio contact perfecte samenwerking
en dat is wat ons zo goed maakt
en nog effe vermelden de laatste objective gedaan zonder 1 schot te lossen (en dit bij 6 man) is toch heel goed gedaan niet??
twas ne goeien dag echt greetzz wezze (en de sjokkomelk was oek goe) ;))
da verdient wel een applauske vin ik voor onze nightwalker
@ drinky int vervolg vroeger verwittigen as ge werk et aan een gip da wette meer dan nen halven dag opt voorhand (of ni) de regels zen voor iedereen hetzelfde dus op tijd verwittigen.
PS : NOG NE SJOKKO :))
Carenten
23-01-2006, 20:47
idd wezze, volledig eens! Great day in the history of A²! Wa da ze ook zeggen, ze kunne der e puntje aan zuigen en da wete ze ook wel ... het toegeven is iet anders mor het is genoeg da wij da zelf wete hé.
Ho man, van de nacht drei keer uit mijn nest mé kramp in mijn been, jongejonge, den derde keer deed da serieus zeer zenne mor ...
no pain, no gain en ge moogt al opschrijve da de Care... der de volgende zitting wer bij ga zijn as ik mag van grote smurf (lees:weze) ofcourse!
Message t the others:
MESS WITH A² AND YOU WILL GET *SSWHIPPED SO HARD YOU WON'T BE ABLE TO TAKE A SH*T FOR TEN DAYS! HOERAAAA! ALFA & BRAVO RULES!
Salutations to the team,
(respect) Care...
idd we zen geweldig, punt!
Care... als ik mag van grote smurf ?? na kan ik ni volgen :)) miss zen ik wa traag vandaag :))
Carenten
24-01-2006, 23:02
Sorry wezze, das idd traag zenne! Ik bedoel dak er de volgende grote skirm ook bij wil zijn als ik van de grote smurf ( gij dus!) ;) meemag hé! Tis gewoon mor een zegswijze hé, misschien zen mijn spiere stijf mor bij a zen het de brains denk (lol);)
Toedeloe,
Care...
da weetek nie ofda gij wel meemoogt zelle :)
wa kunde zoal?
Euh na moogde nimeer mee you insulted my brain .
waarom zoude na ni meemogen ale iedereen mag van mij mee ik heb nog nooit iemand thuis gelaten en dat zal ook nooit gebeuren
en zeker ni bij a zenne berreke
Carenten
25-01-2006, 22:53
Wezzeken ge doe mij blozen zenne!!!
En Forze wacht tot da ik is mé a alleen zen... dan zal ik is late zien wa da kik allemaal kan!!!
Elle Berreke,
Care...
Carenten
26-01-2006, 19:57
Trouwens daar we zelf geen pics mochten trekken en de christiaan da allemaal vor zijn eigen rekening heeft gedaan is mijn vraag: kunnen wij die foto's ooit te zien krijgen want ik houd wel graag een eigen archief bij van onze daden in de airsoftgeschiedenis? Of blijft dit alles gewoon een herinnering of zo?
Curieuze
Care...
die zullen te zien zijn op www.airsoftpictures.nl maar nu nog niet denk ik nog een bekke te vroeg
Carenten
26-01-2006, 21:21
ah okelidokeli!
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.