View Full Version : electric blowback
Ik wil het volgende proberen.
heb nu een Ak beta liggen en zou hier graag een blowback op hebben.
standaard zit dit er niet op.
heeft iemand hier ervaring mee?
grtzzz
Liopleurodon
07-02-2012, 13:39
Ik denk niet dat dat gaat. Bedoel je echt een terugslag of de bolt die mee beweegt? Ik heb ooit eens iets gelezen van een Modify kit die een beetje terugslag zou geven, maar dit bleek verwaarloosbaar. Een replica ombouwen zodat de bolt meebeweegt is bijna onmogelijk, er zijn hier in ieder geval geen "kits" voor. Ik heb wel een filmpje gezien waar er het hebben klaargespeeld me een g36c als ik me niet vergis; door een koord vanbinnen aan de piston vast te maken, en dit een de bolt te bevestigen.
Als je 't ooit zelf zou proberen, post dan zeker wat pics! :PDT_Xtremez_30:
@ Crash, dan moet ge wel zorgen dat die parkinson synchroon is me u schoten. :PDT_Xtremez_13:
het is inderdaad voor gewoon de bolt te laten bewegen, recoil zal er inderdaad niet bij zitten.
het idee met het koordje heb ik ook al gezien (werd veel gedaan bij thompson's m1a1) maar is dit wel veilig voor de piston ed?
het zal meer een DIY jobke zijn dan een kit te kopen.
@crash, is nogal permanent he :PDT_Xtremez_15:
Generic Gunner
07-02-2012, 16:33
voor m4's heb je wel een recoilengine... het bestaat en is afgeleid van het sopmod systeem... lange stang door de gearbox bevestigd aan de piston en aan de andere kant met een contragewichtje in de buffertube... dit is het modify systeem waar liopleurodon het over had!
nu voor de blowback... g&g maakt gebruik van een pneumatische blowback die bovenop de cilinder zit en de fake bolt voor en achteruit beweegt... het principe van een enkelwerkende persluchtpiston dwz vooruit op veerdruk en achteruit op het pneumatisch gedeelte...
dus als je schiet duwt de piston niet enkel lucht tegen de bb maar ook via een poortje bovenaan in de cilinder uw blowback achteruit...
als ge genoeg plaats hebt binne de replica gaat dit anders zie ik het niet zo rooskleuring in! :PDT_Xtremez_07:
Nitrical
07-02-2012, 18:34
Ik heb het gehad. En geloof mij vrij, ge wilt het niet hebben.
Na 20x schieten breekt da af en dan zit ge er mee. Dan stuurt ge een mailke naar de fabrikant en krijgt ge als antwoord:
"Yes we are aware of the problem, the gun is one big failure we have redesigned the model, which you can buy in a few months." Dan kwam de A2 versie da ook geen klote waard was.
TM maakt nu toch voor bijna elk model recoil versies ni? Blowback werkt op een handgun of eventueel een M4=AK op gas maar verder niet.
heb die blowback ook al lang van mijn sopmod gesmeten (juist nog de recoil dat er op zit :p) , niks waard imho enkel geldverspilling als je dat speciaal wilt hebben
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.