PDA

View Full Version : s1Tm4Rk - new player

s1Tm4Rk
31-05-2010, 00:31
FF voorstellen;
Ik ben s1Tm4Rk.

Ik heb nog nooit een airsoft event meegemaakt, maar wel al een aantal keer gaan paintballen. Wat ik daar miste is het gebrek aan 'professsionalisme', niemand wou tactisch spelen en iedereen liep altijd maar rond zoals een bende noob CSS'ers zou spelen :)

Nu is er een collega begonnen met skirms te doen en nadat ik wat uitleg had gehad van Tjerno (bij deze nog eens bedankt voor de uitleg! ) had ik er helemaal zin in.

Ik weet dat het eigelijk best is eerst een skirm mee te doen met een huurkit ipv gelijk ne kleine in ne snoepwinkel alles al te willen kopen... maar ik ben eigenlijk nog altijd maar 12 jaar :D

Zoals ik heb gemerkt bij mijn andere hobby (RC cars) heeft het geen nut cheapo stuff te kopen, want achteraf koop je alsnog het expensive stuff.
Nadat den Tsjerno zijnen TM M4 recoil heb gezien en mee geschoten heb weet ik wat ik wil :D (TM-RS-36K) 390euro bij airsoft-one maar pas binnen 10 dagen binnen zeggen ze, misschien wat nipt want ik wil het hebben voor 18juni.

Nu gaat er ne vroegere klasgenoot en goeie maat van mij mee doen met volgend event:http://airsoft-games.com/forum/viewtopic.php?f=163&t=4903&sid=0e17dd02e868e2dc2f6de60219bc9fda
Dit lijkt me über cool om te doen en ga me proberen in schrijven en alles tegen dan proberen kopen :D
Zijn er nog mensen die hier naartoe gaan?

Het US ARMY ACU of BDU is het uniform dat me meest aan staat en is meteen ook toe te passen op deze skirm, dit is dan ook de gear die ik ga kopen om later ook mee te gaan skirmen.

Mijn shoppinglijstje:
Al binnen:
9.6V Mini 1500mah NiMh
bioval 0.23g 1kg
silicon grease
pistol case
bioval 0.8 500 (uit nieuwsgierigheid gekocht, was maar 4€ bij begadi)
Handvat om aan RAS te doen

in bestelling bij ehobbyasia:
http://shop.ehobbyasia.com/eac-m92f-metal-custom-pistol-dark-gray-desert-storm-type-b.html
(picture proberen toevoegen maar was wat groot, wil je het zien moet je klikken op de link ;) )
pistool accesoires: ris mount for beretta, flashlight, 2 mags(1 26rd en 1 32rd)
En de TM new Tracer Unit

onderweg bij andere shops:
3 7.4V 2200mAh lipo batterijen (mini size, kosten ong 8dollar each trouwens: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8933)
1 lipo cutoff - een buzzertje om aan de lipo te hangen zodat ik weet wanner hij bijna op is, erg belangrijk als je je lipo's lang wil kunnen gebruiken.
betere plugs dan die tamiya mini plugs (deans)
1kg 0.2g Bioval Tracer BBs
cheapo red dot van ebay (omdat ik nog niet weet hoe de sight in de 36K functioneert en hoe de red dot staat op de aeg, betere komt nog)

Nog aan het beslissen waar en hoe te kopen zodat ik het op tijd heb:
het belangrijkste eigelijk, de AEG:
TM-RS-36K + extra mags (Hi-Cap)
ACU Gear incl tactical vest.
evt spare AEG jing gong van taiwangun, just in case.

voila dat is het, voel je vrij om commentaar op mijn keuzes te geven, ik weet dat het niet zo slim is om de AEG laatst te bestellen, maar daar heb ik lang over nagedacht en na gekeken wat best zou zijn.

Generic Gunner
31-05-2010, 07:43
welcome:PDT_Xtremez_07:

CrashNemesisII
31-05-2010, 10:22
ik mis nog, lengte, bloedtype, religieuze voorkeur, seksuele voorkeur en stamnummer voor de rest lijkt mij dit een van de meest "volle" intro's ooit :D

welgekomen

mongoose
31-05-2010, 10:27
FYI dat evenement van ASG laat geen minder jarigen toe. Dat staat in hun algemeen regelement.

welkom

HardrivenRC
31-05-2010, 11:47
Welkom,

En Mongoose, hij is 26 jaar. Die referentie naar 12 jaar is bedoeld op de mentale leeftijd ;-)

Drinky
31-05-2010, 12:18
welkom op het forum ;)

mongoose
31-05-2010, 12:35
Welkom,

En Mongoose, hij is 26 jaar. Die referentie naar 12 jaar is bedoeld op de mentale leeftijd ;-)

lol oops...verkeert gelezen...mijn excuses.

Moony
31-05-2010, 13:52
LOL welkom :-)

Carenten
31-05-2010, 15:04
lol oops...verkeert gelezen...mijn excuses.

En waar staat dat dan dat hij 26 is, heb het drie keer overlezen en daar nix over zien staan...?

mongoose
31-05-2010, 15:21
ik weet het...check profiel boven de reply...boven uw post count.

s1Tm4Rk
31-05-2010, 15:38
thx allemaal!

wel om alle twijfel van tafel te vegen, ik ben inderdaad 26 :D
ondertussen ben ik ingeschreven in het event badlands.

Nog ff rushen om alles tegen dan binnen te hebben.
Blijkbaar is het in dat event verboden met witte bb's te schieten, nu heb ik net bioval tracer rounds voor 's avonds gekocht, maar die mogen niet aangezien die wit zijn.

Ik had de Bioval's gekocht op aanraden van Tsjerno, het lijkt me dat de BB's belangrijk zijn om goed te schieten en uw replica lang mee te laten gaan. Welke BB's zijn groen, bruin of zwart, zijn tracer rounds , bio degradable én zijn ongeveer van zelfde kwaliteit als de biovals?

Tsjerno
01-06-2010, 20:37
bioval heeft er ook zwarte http://begadishop.com/catalog/product_info.php?cPath=21_36_190&products_id=4109&osCsid=5a64ba9b24a009766a5b14024f285011

zowel in 0.20 als 0.25

s1Tm4Rk
11-06-2010, 01:16
Ik heb zwarte .23 biovals besteld en ben wel benieuwd naar badlands.
Ik weet dat niet iedereen zo positief is over ASG, maar I'll keep an open mind en zal veel foto's proberen trekken en rapporteren hoe het was.

Zoals ik las in andere topics op het forum hier zijn ze wel heel erg commercieel ingesteld, spijtig dat ze die biostar BB's promoten waarover ik niet veel goede dingen lees.

Ik heb zo'n 2 zakken bioval .23 mee, zou dat genoeg zijn om het weekend door te komen? Gesteld dat ik me normaal gedraag en niet als een debiel ga sprayen ;)

De G36K Marui recoil die ik gekocht heb bij Airsoft-one (€390 --> goedkoper dan ehobbyasia,... daar zonder douna of verzending minimum 445dollar, thx voor de tip tsjerno!) gaat standaard een 280fps, nu weet ik wel dat FPS niet alles zegt, maar ik vraag me wel af of het hard genoeg is om open field te spelen zoals het daar bij badlands gaat zijn... Upgraden is niet eenvoudig, zeker als je het zelf wil doen hoor ik overal.
link met howto die ik vond: http://www.mechbox.com/mechbox/v3-mechbox-spring-upgrade.html
Het zou ook niet aangeraden zijn enkel een zwaardere veer te steken, piston, bushings en gears zouden dan ook aangepast moeten worden?

En nog een foto'tje gemaakt van alles bij elkaar - beetje show-off mag wel?

http://i279.photobucket.com/albums/kk122/sitmark/allstuff10062010.jpg
US ARMY broek, vest, patrol cap, named & sergeant major velcro's, varia velcro's en acu buff zijn nog onderweg, ik hoop zo klaar genoeg te zijn voor volgend weekend.

Die scope die nu op de replica staat is geweldig, als ik met beide ogen open langs de replica kijk, dan zie ik het bolletje, kruisje,... alsof ik een computer game aan het spelen ben, vet! Ik had eerst bij airsoft one ook de GP121 dot sight gekocht, omdat ik me laten wijsmaken heb dat die sight die er nu op staat na één raak schot volledig stuk is! http://www.airsoft-one.be//product_info.php?cPath=25_63&products_id=871&osCsid=d058d62c3cba19f4e746494e0fa6f98a
(maar ja die scope die er nu op staat kost maar 11dollar op eba, dus no big loss alst kapot is)
voor diegenen die enkel eerste en laatste zin lezen:
-2zakken bioval .23 genoeg voor weekend?
-upgraden van TM-RS-36K?

HardrivenRC
11-06-2010, 11:13
1- 2 zakken voor 1 skirm is zeker meer dan voldoende :-)

2- Alle TM's schieten out of the box 280fps (ongeveer) en schieten daarmee doorgaans beter dan welk ander merk AEG. Dus upgraden zou ik even mee wachten.

3- Die RC truck zou ik een AEG op monteren en meenemen ;-)

s1Tm4Rk
23-06-2010, 01:30
Hij heeft het super gedaan dit weekend!
één keer gejammed omdat er vuil en zand op de mag zat die ik er in zat, ff droog schieten en tikje, alls terug ok :D

meer dan 9000bb's geschoten dit weekend :D ben ik dan officieel een sprayer? :PDT_Xtremez_23:

recoil en accuracy super goed!

ASG heeft het echt wel super gedaan, ik heb geen slecht woord over de organisatie, het terrein is super groot en je ziet dat er veel werk in is gestoken! Tussen de bungalows en in een huisje CQB, een deel bos met en een deel bos zonder loopgraven en een groot open veld vol loopgraven!

Natuurlijk heb ik geen referentie hoe het er op een andere skirm aan toe gaat, maar iedereen was heel vriendelijk en zo goed als iedereen nam zijn hits mooi ik heb ook al enkele foto's op het forum van hun event geplaatst en als je wil kan je eens door klikken op de foto's die ik gemaakt heb:
http://picasaweb.google.com/101599689950166098963/AlbumZonderTitel#5484960026490590050