PDA

View Full Version : Limburg meld zich

airsoft recon
24-10-2008, 14:42
Tja,de titel zegt het al;Limburger treed aan...alhoewel dat aantreden kan nog wel eens een probleem zijn,meer daarover later.
Ik ben Yves,46 jaar,en woon in Lommel.Ik ben al geruime tijd op zoek naar een hobby die me ligt en als oud BV (niet bekende Vlaming maar beroepsmilitair)heb ik de tijd dat ik verkenner was bij de 2e Jagers te Paard in Duitsland nooit helemaal los kunnen laten.
Thuis deed ik op de PC dan ook wat strategische sims maar dat is nou net waar je niet echt fit van word,he.
Uiteindelijk ben ik via veel surfen en snuffelen bij airsoft terechtgekomen en dat lijkt me wel iets naar m'n zin.Alleen spijtig dat de meeste replica's zo duur zijn(voor mij is +150€ duur!).Ik denk er dus over een goedkoper model te nemen om mee te starten;de Umarex L85 A1(spring) vind ik persoonlijk iets wat bij me past maar waarschijnlijk vinden de meeste teams dit replica te min.Aan de andere kant zou het dan een AEG Colt M4A1 R.I.S. Full Stock. kunnen worden maar AEG's werken op batterij(deze op een 7.2v,1500ah)en daardoor zijn ze na een verloop van tijd "plat".

Tja,over dat "aantreden",ik woon dus in Lommel en vermits ik geen reibewijs heb ben ik aangewezen op het openbaar vervoer,maar dat lost zich hopelijk wel op.

Da's al voor de moment.Meer later!

Bombermonk
24-10-2008, 15:31
welkom,

laat die 2 replica's maar liggen waar ze liggen, in de winkel dus.

Binnen uw budget valt bij elke chinese kloon. Deze zijn ongeveer 100x beter dan die "Colt"(cybergun of umarex) en wel 1000x beter dan zo'n spring. Airsoft Hardware is daar de perfecte shop voor "noobs", omdat ze direct gedowngrade worden en je weet hoeveel deze precies gaat kosten, import taxen en andere onvoorziene kosten zitten er niet meer bij. Deze gaan rond de 150 euro als ik me neit vergis. Zijn ook AEG's natuurlijk, maar dat is dan ook hetgene je zoekt, een spring wil je gewoon niet of het moet een sniper zijn. batterijen zijn oplaadbaar, dus eens plat hangde ze aan uw oplader en ge kunt weer voort, naarmate hoeveel je schiet kunde daar wel nen dag met voort. Je meot daar wel een mail voor sturen voor wat hij in stock heeft want ze staan niet op de site van airsoft hardware. Maar elke replica die je vind op sites uit hong kong (www.rsov.com of www.gunnerairsoft.com) kan hij wel aangeraken.

mongoose
24-10-2008, 16:14
inderdaad, die spring dinge van umarex enzo zou ik links laten liggen. Het is verloren geld want de prestaties van die dinge zijn al even slecht als hun reputatie :p. en ja, zoals bombermonk al zei, de batterijen van een AEG zijn oplaadbaar, meeste van mijn batterijen zijn toch al bijna meer dna 2 jaar oud. Ik denk dat die spring guns hun veer eht zelfs niet zo lang uithoud xD

anyway, ik hoop dat dit een hobby is voor jou ^^

airsoft recon
24-10-2008, 16:17
[quote=Bombermonk;21845]welkom,

laat die 2 replica's maar liggen waar ze liggen, in de winkel dus.

Binnen uw budget valt bij elke chinese kloon. Deze zijn ongeveer 100x beter. quote]

Lijkt erop.Hopelijk is de JG - Jing Gong M16A3 AEG een betere keuze om mee te beginnen. http://www.airsofthardware.be/shop/show/5930?item=1&page=1&search_cat=172&searchstring=
De prijs en de reviews die ik zo met de vluchte heb gezien waren over het algemeen positief.

Bombermonk
24-10-2008, 16:27
Da is inderdaad een vele betere keuze :D

Moony
24-10-2008, 18:48
idd !

The Duq
24-10-2008, 18:51
Alvast welkom!

Als 125.00 Euro niet teveel is vind je al Een JG g36c bij airsoftone voor deze prijs, nu wat ik er tot nu toe mee ervaren heb is positief!

Alvast veel succes!

Anders eventueel een 2dehands kopen via het forum hier of via airsoftbrugge?

Staat enorm veel te koop !

Ik ben ook een totale leek wat het airsoften betreft maar als je hier enkele dagen rondhangt rolde daar wel in mee:)
Groeten Duq

raven101
24-10-2008, 21:09
yea lees de topic 'ik ben den dug en heb wat vragen??? topic" en je weet bijna alles in 1 dag :D

The Duq
24-10-2008, 21:42
Zoiets ja:P staat toch al veel in eh:P
Nja ik kan er niks aan doen dak enorm enthousiast ben en enorm veel vragen heb eh:P

razzpoutin
25-10-2008, 11:17
yea lees de topic 'ik ben den dug en heb wat vragen??? topic" en je weet bijna alles in 1 dag :D

lolzers raven,jij was ook zo over een maand of 2 :-)

raven101
25-10-2008, 12:38
lolzers raven,jij was ook zo over een maand of 2 :-)
das waar en daar is zeker nix mis mee. integendeel kheb zelf ook veel geleerd uit dieje topic daarom dak het zeg.

D00msd8y
25-10-2008, 13:09
Welkom airsoft recon, eindelijk nog ne Limburger en raar dat het altijd een militair is/was. :-)

Bombermonk
25-10-2008, 13:49
tzou nog al erg zijn moest de economie op limburgers draaien he :D
bij het leger kunne ze minder misdoen , tmag daar allemaal wat trager he

airsoft recon
25-10-2008, 20:40
tzou nog al erg zijn moest de economie op limburgers draaien he :D
bij het leger kunne ze minder misdoen , tmag daar allemaal wat trager he

en de daaraan vorafgaande

Sorry allebij,ik woon dan wel in Limburg maar ben eigenlijk van 2 kilometer verder naar het westen,Balen,en da ligt in de provincie Antwerpen.
'K heb trouwens net m'n Jing Gong M16A3 AEG met extra lader,geen high cap,voor de realiteitszin(als ik er nog meer nodig heb volgen die wel)besteld.Alles samen voor maar 147€.
Nu nog op zoek naar een club,die van ons(mijn vrouw) wil wel taxi spelen as't moet,da's al ne meevaller.
Trouwens;bedankt allemaal voor de support wat betreft wapenkeuze!

Moony
25-10-2008, 21:14
graag gedaan ;)

airsoft recon
28-11-2008, 10:08
Hallo allemaal!
Het heeft me veel moeite gekost maar na veel wikken en wegen ben ik tot het volgende besluit gekomen.
Ondanks dat ik A² een verdomd leuk team vond om in te skirmen is het voor mij om praktische redenen (ik deed er ongeveer 2u45 over om in Puurs te geraken en meer dan 3u om weer thuis te komen) niet haalbaar om daar telkens heen te gaan.Vergeet niet dat van alle leden verwacht word dat ze af en toe ook een handje toesteken in het onderhoud van het terrein!Verder zit ik ook nog eens in ploegen te werken dwz. Dat ik na een (zon-)dagje skirmen de werkweek van de nachtploeg dezelfde avond om 22u moet beginnen en dat is niet verantwoord.
Ik heb op de ene skirm waar ik bij was al enorm veel geleerd(BB-kes kunnen hard aankomen is er een van)en ben op het forum steeds goed geholpen met m’n vragen,hopelijk blijft dat in de toekomst ook zo want ik ben niet van zin om mijn replica in de kast te steken maar gewoon verder te doen op georganiseerde skirms en zo.
Hopelijk vind ik in de toekomst een team dat net zo leuk is als A²(da zal zoeke worde...).
Bedankt voor de gegeven kans en sorry…

http://i150.photobucket.com/albums/s99/yveswouters/stop.jpg
RIP
(recon in pain)

razzpoutin
28-11-2008, 12:16
het moet leuk blijven voor u ook he,en idd 3 uur op en af zou niemand volhouden!

D00msd8y
28-11-2008, 15:46
Ik begrijp dat Recon, 3 uur is wat te lang om naar Puurs te komen.
Ik hoop dat we jou eens tegen komen op een ander skirm.
Het beste nog.

airsoft recon
28-11-2008, 16:08
Ik begrijp dat Recon, 3 uur is wat te lang om naar Puurs te komen.
Ik hoop dat we jou eens tegen komen op een ander skirm.
Het beste nog.

Tegenkomen?Onder BB-vuur genomen worden,ja!
't kan natuurlijk ook da we aan dezelfde kant staan en dan zullen we ze nog es wa laten zien.