PDA

View Full Version : Den slaf

Slaf
07-07-2008, 23:17
Hey,
Kzen den slaf, mijnen naam is wel nie belgisch, namelijk Skwara Olaf (ben halfpool, geboren te wilrijk ;) ), maar da betekent nie dak genoeg belgisch bloed in mij heb om me trotsen (half)belg te voele.
Maar goe, ik ben 22, een absolute newbie in het airsoftvak, ik hem wel al gepaintballed en ja qua tactiek ben ik eerder ene die op een afstand observeert en rustig schiet.

Ik heb ook 2 maten klaarstaan die eveneens het airsoftmilieu eens willen betreden, maar we zitten op het moment, zoals wss elke beginneling me de vraag welke AEG aan te schaffen.
Ik weet nie offek hier al mag spamme me welke geweren ik op het oog heb etc. omdak opt moment nie erges anders nen thread kan starten.

Allersinds, das zowa ff "nen korten" introductie, zen vooral aant zien naar volk nu om wa mee te klappe ivm airsoft alsook skirmish matchen om te testen. Hebde nog wa comments of vraagskes of zo, wees vrij om den thread te spamme ;).
Ahja, kzen antwerpenaar, te berchem (bena vergete).

Bombermonk
07-07-2008, 23:24
Hey,
Ik heb ook 2 maten klaarstaan die eveneens het airsoftmilieu eens willen betreden, maar we zitten op het moment, zoals wss elke beginneling me de vraag welke AEG aan te schaffen.
Ik weet nie offek hier al mag spamme me welke geweren ik op het oog heb etc. omdak opt moment nie erges anders nen thread kan starten.

Shoot and we will enlighten you

Welkom

Tsjerno
07-07-2008, 23:31
welkom sloef ....... ik bedoel slef .... erm... slaf ;) :D

HardrivenRC
07-07-2008, 23:32
Welkom.

Zeg, aangezien je in Wilriijk geboren bent vermoed ik dat je ergens in Vlaanderen school gelopen hebt. Voor zover ik weet wordt op onze scholen AN gegeven aan de attenderende leerlingen. Het voordeel van AN is dat iedereen die dezelfde scholing genoten heeft u verstaat zowel geschreven als gesproken.

Dit gezegd zijnde, laat maar weten in deze post welke replica's je op het oog hebt en de meer ervaren Airsofters onder ons zullen je dan wel laten weten of het een goede keuze is. Ik ben dus geen ervaren Airsofter en heb alleen maar ervaring met de 2 replica's die ik zelf heb.

Slaf
07-07-2008, 23:37
ha merci,
es zien:
omdat ik start in dees milieu en de prijs om gewere van TM/ICS/CA/... me nogal een beke té liggen heb ik opt moment mijn oog gelegd op geweren van China.
Mijnen budget is zeg maar rond de 200 euro voor nen scoped AEG, dus kheb dermee 2 configuraties opt oog:

-JG G36c met een ACM G36 long front kit en ofwel een 3-9x mildot scope ofwel nen G36k carry handle met nen integrated scope.
Met het idee dak tusse CQB en skirmish kan wisselen met dees geweer. Alleen zit ik dus hier wel te twijfelen of het nut heeft een 3-9x scope te zetten op dees geweer omdat dat eerder voor een sniper is denk ik (tis dak een foto hier zag van iemand met dezelfde configuratie, dus dak hier nen antwoord derop kan krijge).

-nen ander, maar daar hem ik een probleem mee om een europese verkoper dervan te vinden is den JG HK416 long of CQB met een scope erop.

Anyway, da zijn de 2 die ik opt moment op het oog hem, maar als der betere configuraties zijn voor mijne som dan sta ik der zeker voor open ;).

*edit* En vanaf de volgende post wordt het AN voor den deze *edit*

Al zeker merci

caect
07-07-2008, 23:44
ik heb 2 replicas van www.airsoft-one.be (http://www.airsoft-one.be) gekocht... met namelijk de L96 blijkt iets goeds te zijn, als mijn vriendin er al raak mee kan schieten ^^
aangezien uw budget 200 euro is dan moet je zeker eens op die site gaan zien.

Wil je echt gaan snipen of meer richting scherpschutter gaan?

Slaf
07-07-2008, 23:47
Als beginner ga ik al zeker niet voor sniper, ik ga eerst eens zien hoe ik het ervan af breng met een gewone scoped AEG :camper: (het is dat ik lees dat er vele zijn die sniper in het begin gaan en het op hun dak krijgen dat het toch een stuk moeilijker is dan men had verwacht, dermee).

caect
07-07-2008, 23:47
aja en welkom :)

Slaf
07-07-2008, 23:52
merci ;)
ik heb die airsoft-one.be bekeken en er zitten inderdaad interessante modellen tussen, zou ik voor de g36c gaan, dan koop ik het van daar.

caect
07-07-2008, 23:56
er zijn mss wel sites met goedkopere modellen ofzo, maar dan moet je het aan de rest hier op de site vragen want ik ben zelf een newbie ^^
intresse gekregen in airsoft, paar gekocht (nog niet gebruikt) dus kheb geen ervaring met replica's, voor qua kwaliteit moet je hier eens rondtvragen kweet alleen dat het een betrouwbare site is :) met redelijke goedkope replica

grtz

HardrivenRC
08-07-2008, 00:08
JG heb ik wel ervaring mee ;-)

Beide mijn AEGs zijn van JG en beide schoten te hard. Ik heb dus de veer moeten vervangen. Voor zover ik begrepen heb schieten alle JG's te hard. Buiten dat "kleine" feit zijn ze echt wel goed, zeker als replica voor een beginner.
Ik ben nu een 4 maand bezig en moet zeggen dat ik nog geen nood gehad heb aan een scope. Het lijkt me beter om de replica zo standaard mogelijk te laten en de rest van je budget te gebruiken voor extra laders en "uniform".

Mijn gedacht maar hé, anderen mogen er anders over denken.

Drinky
08-07-2008, 01:24
zowizo nen scope op een aeg is niet echt aan te raden...je kan je beter een eotec,acog of reddot aanschaffen.

The I-Man
08-07-2008, 11:15
zowizo nen scope op een aeg is niet echt aan te raden...je kan je beter een eotec,acog of reddot aanschaffen.

ben ik het niet echt mee eens... ik schiet al een tijdje met een scope en heb er nog geen momment spijt van!!

Nightwolf
08-07-2008, 11:28
dus, snipen.

voor de meeste is 't niet aan te raadden aangezien niets is wat 't lijkt. je hebt een klein voordeel en een heleboel nadelen.

Van de g36k met ingebouwde scope zou ik afblijven. Degelijke replica maar de scope trekt op ni veel. Is "heeel" fijn en daarom moeilijk te gebruiken.

scope of red dot, ieder zijn voorkeur. probeer eerst eens beide ( je mag bide eens van mij gebruiken) en kies daarna.

ga nu op vakantie dus tot binnen 2 weken

aait!

Bombermonk
08-07-2008, 18:35
eotech? red dot? scope? allemaal niet nodig. Iron sights zijn in airsoft even goe.
JG G36C is zeker een aan te raden replica. Wat ge er voor de rest met doet speelt allemaal geen rol dat zijn maar looks :)

JG 416 in europa (http://www.airsofthq.at/product_info.php/info/p453_Jing-Gong-HK416---PEQ--.html)

Tsjerno
08-07-2008, 18:36
ben ik het niet echt mee eens... ik schiet al een tijdje met een scope en heb er nog geen momment spijt van!!

idd , kwestie van smaak he , persoonlijk speel ik ook niet graag met een scoop , maar zoals RC al zij , kun je in het begin mss eerder je budget aan andere zaken besteden (deftige baterijen , opladers , uniform , ...) pas later als je echt zegt van , ok airsoft is mijn ding , aan je aeg wat dingen veranderen (scoop , redot , enz..)

Slaf
08-07-2008, 19:00
amai merci voor al de replies,
kwas opt werk dus heb niet meteen kunnen reply'en.
Maar goe, na alles ff gelezen te hebben kom ik tot de conclusie dat het waarschijnlijk de g36c voor mij wordt. Den H416 van die link is idd een schoon model, maar het probleem is wel da ze de slechtste versie daar verkopen (PEQ).
Ik heb wel op die site de M4 CQB gezien van 2008, wat me ook interessant lijkt.

Wat den scope betreft denk ik dat ik een "simpele" 4x scope ga kopen, gewoon omdat ik als kleine al zot was van een scope (speelde der altijd mee met ene, don't ask me why :p). Een acog vind ik ook schoon maar het probleem is dat ik dan al serieus wat mag gaan neerleggen.

Ik gaan zoiezo wel een G36 front kit kopen, omdat het relatief goedkoop is (van RSOV toch) en ik den G36c op zich nogal klein vind.
Ik heb ook trouwes wel 2 vraagskes erbij nu: namelijk over die downgrading: welke veer heb ik daar voor nodig en waar haal ik da aan een gunstige prijs ?

En in verband met een magazijn, ik zou een set van 2 midcaps willen kopen, maar ik heb gezien dat er ook skirms zijn waar men alleen lowcaps aanneemt, zou men dan aanvaarden dat ge de midcaps gebruikt met den hoeveelheid bb's erin van een lowcap?
Anyway, tis weer veel tekst en al zeker nen merci natuurlijk
Groete,
Sloef

Bombermonk
08-07-2008, 19:05
als ge toch uw frontkit bestelt bij RSOV kunde ook een veer bestellen. M90 zou het moete doen.

Die PEQ box kunde demonteren en dan kunde een nen battery sling of nen batterytape langs opzij gewoon u batterij zonder box :D

Slaf
08-07-2008, 19:46
Zoals in mijnen vorige post heb ik de jg m4 cqb op het oog gesteld.
Doordat het makkelijker is als ik met mijn maten van dezelfde website bestel (airsoftHQ) ben ik een beetje geforceerd over te gaan naar een ander model, met name de M4 dus (behalve als de g36c toch absoluut een betere keuze is, dan koop ik die op mijn eentje wel).
Hier is al zeker de link:

http://www.airsofthq.at/product_info.php/info/p698_Jing-Gong-M4-CQB----2008--.html

Ik herrinerde dat men bij het 2008 model een aantal verbeteringen had opgedaan en qua modelvorm trekt het op de HK416.
Ahja en ik zal dan wss nog gene scope kopen (en dus voor ander airsoftstuff eerst zien)

En een ander klein vraagsken: wat is er zeker , naast goggles en een wapen, noodzakelijk bij een skirm/cqb?

1000 noob vraagskens, kweet het, maar das bij alle beginners :p

Drinky
08-07-2008, 19:50
idd , kwestie van smaak he , persoonlijk speel ik ook niet graag met een scoop , maar zoals RC al zij , kun je in het begin mss eerder je budget aan andere zaken besteden (deftige baterijen , opladers , uniform , ...) pas later als je echt zegt van , ok airsoft is mijn ding , aan je aeg wat dingen veranderen (scoop , redot , enz..)

Idd ieder zijn smaak,ik vin dat je al een deftige scoop nodig (omdat ik graag een breed zicht heb)al minstens een 40 of 42...
Dit kost dan ook al bij mij een ongeveer 150 euro (voor een scoop voordat ik er een heb naar mijn goesting) en een reddot hedde voor 30 euro...

HardrivenRC
08-07-2008, 21:10
Zoals in mijnen vorige post heb ik de jg m4 cqb op het oog gesteld.
Doordat het makkelijker is als ik met mijn maten van dezelfde website bestel (airsoftHQ) ben ik een beetje geforceerd over te gaan naar een ander model, met name de M4 dus (behalve als de g36c toch absoluut een betere keuze is, dan koop ik die op mijn eentje wel).
Hier is al zeker de link:

http://www.airsofthq.at/product_info.php/info/p698_Jing-Gong-M4-CQB----2008--.html

Ik herrinerde dat men bij het 2008 model een aantal verbeteringen had opgedaan en qua modelvorm trekt het op de HK416.
Ahja en ik zal dan wss nog gene scope kopen (en dus voor ander airsoftstuff eerst zien)

En een ander klein vraagsken: wat is er zeker , naast goggles en een wapen, noodzakelijk bij een skirm/cqb?

1000 noob vraagskens, kweet het, maar das bij alle beginners :p

Wat je zeker ook nog nodig hebt is een stevig paar schoenen (bottinnen). Kleding die toch een beetje bescherming bied en ook wat past bij de omgeving waar je speelt (camo).

ff over die JG, Ik heb zelf 2 JG's die dezelfde basis hebben als de JG die jij voorstelt. Heel goed materiaal voor de prijs, maar ze schieten zeker te hard. Veer vervangen is dus een must. Gelukkig is een veer niet zo duur. Ze vervangen is wel een werkske. Ik heb net samen met KrOmeel de veer van zijn JG M4 Carabine vervangen...

Slaf
08-07-2008, 23:45
Merci voor het antwoord ;), en ja daar zat ik al voor te vrezen voor de handywork met die veer, dus ik zal zien hoe ik da gaan oplossen.
Het zal waarschijnlijk dus de JG M4 CQB worden samen met een maat (of 2, ene is nog aan het kiezen), zodat we gezamelijk magazijnen , bb's , ... kunnen kopen . Wel spijtig van die FPS limitatie. Kzal allersinds eerst wa oefenen op geimproviseerde doelwitten :).

mongoose
09-07-2008, 12:25
ge zult de FPS limitatie snel genoeg apprecieren als ge ga skirmen ^^

The I-Man
09-07-2008, 14:36
ge zult de FPS limitatie snel genoeg apprecieren als ge ga skirmen ^^

lol, da denk ik ook

razzpoutin
09-07-2008, 17:44
lol, da denk ik ook

i 2nd that!

neovenom
09-07-2008, 21:26
1 gouden tip. Ga skirmen zonder AEG, huur er 1 en draai eens mee. Als je het echt verder wil doen, dan heb je een beter zicht op alles wat er leeft. Er zijn er al veel die het je voorgedaan hebben, alles kopen en dan vaststellen dat het toch niets voor hun is. Skirms zijn ook de beste plaatsen om info in te winnen. en kan je vragen aan anderen of je hun AEG eens mag vast houden om te zien of dat model je ligt. verder zijn alle AEG van binnen hetzelfde. Motor tandwielen veer en piston. voor de rest ja, de hop up van een G36 ruled gewoon.

Slaf
09-07-2008, 22:22
1 gouden tip. Ga skirmen zonder AEG, huur er 1 en draai eens mee. Als je het echt verder wil doen, dan heb je een beter zicht op alles wat er leeft. Er zijn er al veel die het je voorgedaan hebben, alles kopen en dan vaststellen dat het toch niets voor hun is. Skirms zijn ook de beste plaatsen om info in te winnen. en kan je vragen aan anderen of je hun AEG eens mag vast houden om te zien of dat model je ligt. verder zijn alle AEG van binnen hetzelfde. Motor tandwielen veer en piston. voor de rest ja, de hop up van een G36 ruled gewoon.

Dit heb ik nu net gelezen nadat ik de G36c nu net heb besteld en ik geef je gelijk op het vlak van dat paintball, toen ik het eerst probeerde veel intensiever en zwaarder was dan ik dacht, maar dat vind ik juist geweldig aan. Ik zou airsoft naast de fun ook willen doen om mijn lichaam te trainen, want de dag erna was ik overal stijf van de paintballskirm, vond ik geweldig. Maar goed, op het moment is het voor mij even gewoon wat oefenen met de airsoftgeweer om het gewoon te worden (lees: leren mikken), want ik kan niet skirmen tot de 2e week augustus :(.